Saturday, June 26, 2010

rumahku rumah tikus juga . . .


aku sgt excited niyh nak kongsi story niyh.dapur rumah gua da ade penghuni la seh.name glamour die ratatoille@mak menti atau lebih disenangi dgn panggilan TIKUS.
gua bukan bangga ok dgn kehadiran menatang ni tp menyirap.asal tgh2 mlm bute gua masok dapur je, dgr la bunyik2 yg x disenangi kt blakang kabinet2 dapur aku tuh.haih.




Tengah syok2 beron9 kt bilik gua tibe2 parents gua memanggil gua "abang!turun bawah jap!kite ade mission impossible niyh." teriak ayah gua.

dalam hati gua,mak ai.jumpe harta karun ke ape niyh.tp xpe gua dgn sng hati menggalkan laptop gua dan turun ke bawah.sampai je kt dapur gua,gua usha line.aik ini dapur ke reban ayam?brg2 kt dapur gua da besepah."tolong mama alihkan kabinet ni"kata mama gua.tadahal lah.gua kan badang versi kurus.kuangx3..

aku : carik ape ma?
mak gua : nak bunuh tikus niyh.kurang asam makan bahan2 buat kuih ni.

bapak gua pon memulakan langkah dengan tutup pintu dapur pakai penghadang sbb dapur gua xde pintu.dengan bebekalkan batang kayu kt tangan gua cucuk2 bwh kabinet.xde pape.pastu gua cucuk bwh peti ais.xde pape gak.tibe2..dush! keluar lah makhluk bebulu tersebut lari lintang pukang masok bwh kabinet lg 1.bapak gua yg pakai kain dah melompat.mak gua da menjerit2.adik gua da lari ke depan.gua lak muke steady.kuangx3.

anjing punye tikus! salah2.tikus punye tikus!(ayat makian gua terhadap tikus tersebut)

entah mcm mane lak adik gua punye sakai ni pegi tebukak penghadang dapur niyh.pe lg tikus tu terus keluar dari dapur.pastu masok toilet umah gua.dalam hati gua "naseb baek nak teberak lu pandai carik toilet.tah2 adik-beradik RATATOUILLE.pandai semacam je"gua dah mule menyirap ngan adik gua.yg lu pegy bukak penghadang ni pehal.dah g masok dalam.kang aku goreng tikus bg kau mkn.nak??

bapak gua belagak seperti seorang ninja dgn selambe masok dalam toilet dan tutup pintu tersebut.sebelom berbuat demikian die sempat memberikan gua wasiat "bang.standby kt luar.ayah pggil nnti masok"
tadahal la.gua menunggu dgn tenang sambil pedang SAMURAI tersemat erat di tangan gua.padahal gua pegang kayu je..

tibe2, hhnnegg...hnngekk..hngekk..
bukan bunyik baby nanges tau.tp bunyik tikus tu.gua xpandai nk tulis bunyik die cmane.pergh.bapak gua lanyak abis tikus nie."bang masok!'
here comes the hero..gua masok2 tgk tikus tu da kt dalam baldi.peh bagaimana terjadi begini siot?.tp itu xpenting.tikus tu still bergerak2 walaupon da ditekan oleh bapak gua gune batang kayu.setelah melihat keadaan tersebot gua menghentak kepale tikus tu dgn selamba.eeeee....
da terpakse nk wat cane....

setelah melaksanakan mission impossible tersebut kami mule menjalankan kerja2 pembersihan dapur.gua lak kene basoh toilet yg merupakan medan pertempuran..ceh.





3 comments:

  1. ni mmg lawak.HAHA.mcm misi apa je.tpi bapak kau lagi hero ah.

    ReplyDelete
  2. cha, siyes lu klakar doe...
    tikus je kot.. belom semut api lg.. hahaha

    yg bunyi hhnnegg...hnngekk..hngekk.. ni ape sial??
    mcm bunyi moto kriss abg arab je.. hahaha

    ReplyDelete
  3. hhnnegg...hnngekk..hngekk.. tu bunyik moto kriss abg arab tgh semput.klu x semput,bunyik die zroom..zrooom...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails