Wednesday, June 16, 2010

Iwan a.k.a Adnan Sempit!

mmg xboleh blah.kau ni perangai mmg xlari mcm mr.bean.chalie chaplin pon boleh gak..cerita bermula apabila aku dan housemate aku masing2 tgh kebosanan sambil perot sudah berbunyi meminta makan.mcm biase,ktorang 1 rumah ade tabiat buruk.iaitu akan pergi makan bersam-sama xkire di mane jua.so masing2 bersiap2.bob yg berbadan tidak kecil mandi dgn sangat lama.maklumlah bkn mudah nk cuci lemak2 yg tersembunyi.hehe.aku yg dah siap dan telah menunggu selame 14 tahon ni pon sound bob."woi! kau me*****p ke ape??kalo ye aku nak join!"
bob dgr selamba menyahut"mane ade!aku nga sabun perot aku ni..sikit lg..sikit lg.."

tyme tu kitorang ade 3 bijik moto jek.yg nk pegy makan ni pulak 6 org.so xde lah yg nk kene pacak 3 mcm mat indon.indon pon xde naik moto pacak 3.setelah 2 taon menunggu,bob pon dgn selamba trun ke bwh dgn muke ceria.masing2 buat muke ketat sbb penat menuggu si gemok nie mandi.iwan ngan hud muke da mcm org tahan berak dah.tibe2 iwan si adnan sempit pon berbunyik.mcm biase buat lawak bodoh die yg xde sape nk gelak."aku tawu la kau byk lemak bob..xmkn setaon pon xpe..kang aku mkn burger kau baru tawu.da lapar giler nie.."kitorang da plan nk mkn kt dlm UKM.layankan kepale si hud ni nk jumpe awek die sekaly.yela..org ade awek..kecoh sedunia.xpe la,membe punye psl aku follow.

aku tumpang moto rxz bob dgn bergayenye.dlm hati cuak2 gak.jgn pancit moto ni sudah..sbb mmg badi asal bob naik moto je kompem pancit.aku pon da xphm da. hud pulak tibe2 membuat keputusan MAUT."wan.kau bwk ah moto aku.aku dok blakang."tyme tu masing2 terkejut same ketika Tun Dr.Mahathir Mohamed meletakkan jawatan sebagai perdana menteri Zimbabwe.lps tu mula lah ayt2 wartawan keluar"kau biar betol hud..asal kau xnak bwk?"."betol ke ni hud?"."kau da giler ke hud?"soalan bertubi-tubi diajukan kepade hud seolah2 hud merupakan bintang bollywood yg dtg ke malaysia.
FACT : iwan bwk moto seperti membawa trailer yg sgt merbahaye.
iwan cetek pengalaman membawa moto
iwan sangat lemah dalam kawalan minyak dan brek.

PERISTIWA: telajak traffic lite merah sampai ke tengah.
langgar semut sampai mati.
buat willy dan wekang secara tidak sengaja.

dengan tidak mampu berbuat apa2,kami pon meneruskan perjalanan.sampai je kt jalan strait,masing2 memecut laju nk membuktikan mereka pernah menjadi tok guru valentino rossi.dengan kesedaran sivik yg ade,masing2 menekan brek setelah saje melihat traffic lite yg pada asalnye hijau bertukar kepada kuning dan seterusnya merah.walaupon kami tahu lps traffic lite tu da sampai UKM,kami tetap berhenti untuk menunjukkan kepada org ramai kami bkn mat rempit yg melanggar lampu merah.walaupon begitu,iwan yg memandu moto lagenda Z dgn membonceng hud tibe2 terus memecut laju.kami yg tergamam hanya memerhati dari jaoh."mak ai..bdk ni giler ke ape.."kate2 tersebut kluar dr mulut bob.

Tibe2....GGeeeedebannngggg!!!
moto yg dipandu iwan strait melanggar papan tanda di pondok pak guard UKM yg ade tertulis "SILA BERHENTI UNTUK PEMERIKSAAN".hud ngan iwan da terbaring ats jalan raye.papan tanda besi yg same berat ngan RIKISHI tu tumbang.pak guard yg duduk kt dalam pondok tu bergegas keluar mcm dunia da nk kiamat."HA TULAH!!LAJU LAGI!LAJU LAGI!!XKAN KAMU XNAMPAK PAPAN BESI SEBESAR2 NIYH?!SELAME SAYA BERKHIDMAT DKT 40 TAHUN NI,NI LAH KALI PERTAMA DLM SEJARAH MALAYSIA ORG LANGGAR PAPAN BESI NIE."lps ni boleh masok dlm buku sejarah tingkatan 5.huhu.kami yg melihat dr jaoh hanye menuggu lampu bertukar menjadi hijau.lps tu aku pon berpikir.nak gelak ke xnak niyh??

sampai je kt tempat kejadian hud ngan wan da bgn dan muke masing2 pucat.WAKAKAKA!!!coverset don moto pecah abis.yg xboleh blah papan besi tu pon boleh bengkok..ish3.. moral of the story..kalo nk bwk moto laju2 pon berpada2 la..nmpak lampu merah berhenti..and lagi 1,selalu2 lah langgar palang besi pak guard.WAKAKA!!

2 comments:

  1. wooiirrrr...mcm aq penah dgr citer nie...
    best2...
    eskkan 2 hud x g class bi mdm lyn mengamok sbab hud x jwb fon..huhhhuuu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails