Monday, June 14, 2010

melake name diberi

Bermulalah pengembaraan Parameswara dan sahabat-sahabatnyer.setelah mengaru kepalenye sehingga berdarah barulah die mendapat idea memberikan name melaka.tapi,tu cerita lame..ari ahad,13 jun aku dan family telah memulakan perjalanan ke negeri penuh bersejarah tersebut.bapak aku yg selalu meminta pandangan mak aku tentang tempat yg nk dituju,menjadi bertambah buntu setelah mak aku sendiri pon meminta pandangan aku.so,mcm biase aku belagak seperti GPS menyebut bermacam2 tempat yg menarik seperti kedai makan pak ali dan kedai RM2.sakai sungguh perangai aku.

last2 kitorang decide untok pergi ke zoo melake untuk melihat pelanduk yg ditendang oleh anjing buruan parameswara.jam menunjukkan pukul 8mlm.status zoo tersebut telah bertukar kepada night zoo.adik2 aku yg kegirangan dengan tidak semena-mena belari pecut 100m untuk memecahkan rekod usain bolt setelah saje turun dari kereta.da xsabar agaknye nak kene makan ngan buaye.haha

seperti golongan VIP,kedatangan kami disambut oleh sebuah tren untuk membawa pengunjung pusing satu zoo.tanpa membuang emas(masa itu emas),kami terus menaiki tren tersebut.sepanjang perjalanan kami diterangkan oleh zoo keeper yg ade bersama kami di dalam tren.aku mule rase senang hati sebab xpayah nk bejalan kaki tengah2 malam cmni.seperti dapat membace fikiran aku,sampai je kt depan kandang buaye brother zoo td memaksa pengunjung kt dlm tren tu turun.siot betol die ni."korang tgk la buaye tu dekat2.jgn sampai kene mkn sudah"kate brother tu kt para pengunjung.padahal aku yg rase cam nk mkn buaye tu adelah.lapar sgt sbb blom mkn malam.

pandangan aku mule teralih kt sebuah sangkar besar.label nama yg diletakkan kt sangkar tu "hantu carik kafan".tekejut berok aku dibuatnye sebijik mcm berok dlm sangkar yg aku baru tgk td.dlm hati aku nilah satu-satu nye hantu yg diletakkan kt dlm zoo.rupe-rupenye die telupe nak letak pekataan BURUNG kt depan name td tu.saje bikin gempak agaknye..

lps tu aku usha pulak jenis2 reptilia nie.aku da mule geli-geleman tgk ular2 yg besepah2.adik2 aku lak xreti2 nk senyap.xabis2 "eeee.....eee....eeeee...".sampai la kt satu sagkar kace ni ade sekor ular sawa yg bapak besar da mcm anaconda aku tgk.badan sgt besar dan lebar+panjang nk mampos.tp yg xboleh blah kepale kecik giler.adoyai.tibe2 baru aku perasan yg sekeliling ular tu penuh dgn telur2.pergh..aku yg tgk pon rase cm nk betelor je walaupon beranak pon aku xboleh senanye.

lps tu ktorang beralih kt spesis2 mamalia lak.musang je da ade 4-5 jenis.tu pon belom masok membe aku yg name pggilan die musang.huhu.mak aku mule bersuare.musang ni bau wangi tau.bau pandan pon ade.dlm ati aku,bau cm longkang ade ah.da la xmandi setaun.lps tu sempat jgk aku tgk kucing utan n kucing batu.tgk je kucing batu,aku mule teringat berita yg masok dlm paper"kucing batu tersepit dalam kereta yg dinaiki mangse kemalangan".haih mcm2..

overall nye ok lah zoo melake ni..cume pelanduk yg ditendang oleh anjing buruan parameswara jek xde..huhu

1 comment:

  1. bongok r ayat ko den.. hahaha.. klakar siot..
    gud2.... go ninja go.. heheh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails