Sunday, July 4, 2010

Mari belajar senyum..


adoi gua da lambat da niyh.gua skrang kt U Mall tmn u.membe gua nak jumpe kt jusco tmn u.
ye eleh kecoh ah..dkt je pon padahal..tp xpe lah.dengan bebekalkan moto gua memecut ke jusco.apede hal.jalan kosong,tmpat sunyi.siapa sangke ade buaye di dalam air yg tenang.betol x.?

Itu pasal la gua dengan selambe nak cepat men jalan ikut suka gua je.nak jadikkan cite,gua ni konfius2 gak jalan kt situ sebenanye.bukannye tiap2 ari gua dtg situ.keluar je dari U Mall,gua konfius.nak lalu jalan mane seh.bedal jelah.vrrooom..baru masok gear 2 da kene benti.asal ek?moto gua rosak ke?

rupa-rupa nye ade sekor beruang kutub melintas jalan.beruang kutub la sgt.
gua kene tahan ngan polis trafik doe!


automatik dari mulut gua "eh.wrong way eh ni bang??"pepatah ade berkata,sudah geharu cendana pula,sudah tahu bertanye pula.itulah yg terjadi kt gua sebenanye.
penat je gua tanye elok2 "wrong way ke ni bang?" die boleh jawab "ic , lesen??"
sambil tangan hulur kt gua dengan muke selambe mintak kaki.ye elehh..igt gua mat indon ape?berikut adalah perbualan LUCAH antara gua dan polis.

Polis: Dah berape lame awk memegang lesen memandu?
Gua: Baru td saye pegang pastu bg kt cik.kuangx3..
Polis:ye x ye jgk.bodoh jgk aku ni tanye cmtu.


tadelah.sebenanye gua ckp dgn jujur dan ikhlas je.."erm..da 2 taon..saye jarang cik lalu sini..xprasan pulak ni wrong way..lg pon malam..saye ade rabun malam p
astu rabun jauh.ha rabun dekat pon ade.lg pon saye ni buta cik.eh bukan.buta huruf cik..xboleh bace sign board..erm..mane jalan keluar yg sebenarnye cik?"

penat panjang lebar je gua story...die dgn selambe jwb"ouh yeke..ok lah.saye tepakse saman awk ye"
pe lg.gua senyum jelah.senyum tu kan sedekah...
NAH AMIK KAU!

1 comment:

  1. hahaha... lu dgn polis tu bole pegi cebok.. haha
    due2 sengal.. hahahaha..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails